images

Co mi zrobisz jak mnie złapiesz

Pamiętasz jak napisałem o rzutach piłką tenisową i o koordynacji oko ręka? Postanowiłem iść za ciosem i po wczorajszej prostocie wykonać ćwiczenie, które połączy te dwie rzeczy. Wersja jest zdecydowanie dla dorosłych i nie tylko dla sportowców. Przy tym ćwiczeniu dochodzi do wielu mądrych rzeczy, bo uczysz swój układ nerwowy myśleć, ponieważ żeby obrócić i złapać KETTLEBELL potrzebujesz sporego wyczucia i troszeczkę większego skupienia. Znowu pojawia się ćwiczenie, które może się rozrosnąć jak ogród w czasie wiosny, bo żeby zacząć „bawić” się w ten sposób najpierw musisz złapać tzw swing, dzięki któremu złapiemy RYTM. Swing to nic innego jak bujanie się, które widzicie na filmie, gwarantuje wam, że w pewnym momencie wasza ręka/ciało zachowuje się jak huśtawka a przy tym wydatek energetyczny jest niewielki , świetne uczucie:) To jednak i tak nic w porównaniu jak można się przy tym bawić. Proponował bym „pobawić” się w ten sposób np 3×10 podrzutów na jedną ręke. Pozdrowienia z PRACOWNI SPORTOWEJ :) łap

Siła i szybkość.

Siła i honor chciało by się powiedzieć jeszcze kilka setek lat temu, cóż mamy jednak XXl wiek, więc napiszę siła i szybkość. To dziwne ćwiczenie jest niczym innym jak zmodyfikowaną(GMO) wersją wyciskania na klatkę. Zadać można sobie pytanie po co coś takiego? Odpowiedź jest prosta – dla wybudzenia uśpionych mięśni i poprawy siły z dynamiką. Już łapiąc za gryf nasze mięśnie głupieją ponieważ sprawą priorytetową jest stabilizacja. Zejście do klatki piersiowej jest niczym w porównanie z wyrzutem ciężaru do góry, właśnie za sprawą gum, które osiągają swoje maksimum wredności na górze. Zamiast zwykłych ciężarów dodałem 2x 16 kg KETTLEBELL, które nie ustępują gumom w wredności. Ćwiczenie doskonałe dla profesjonalistów, uczy myśleć i panować nad ćwiczeniem. Z takimi obciążeniami można wykonywać również przysiady i martwy ciąg. Siła i szybkość.

Drzewo.

Po za wszystkimi ćwiczeniami, które wzmacniają mięśnie brzucha i pleców typu podpory, to ćwiczenie jest moim ulubionym. Najważniejsze w tym zadaniu są trzy rzeczy , aby ręce były cały czas w tej samej odległości od siebie, aby skłon w bok nie zaczynał się od rąk tylko od tułowia i aby przed każdym skłonem nabrać powietrze w płuca, wypuścić dopiero po powrocie do pozycji pionowej. Dla utrudnienia można dodać obciążenie i hantle gdzie dodatkowo będziemy pilnować odległości miedzy rękami. Pozdrawiam